Alla inlägg under maj 2009

Av Linnea - 27 maj 2009 11:14

Hej allesammans!!


Tänka sig att man har ögon på sig gämt och ständigt. men de måste digga mitt liv efter som de läser*ler* jag tar det som en kompimang;)


Ja här hemma så är de lugnt coh skönt. Krille har fått gjort sin opration nu så han är hemma hela dagarna, man får middag på bordet när man kommer hem och han städar och fixar*ler* ja har som en liten mini semester på hemma plan just nu*leR*


Jag har varit på tävling med lilla Alice och vi klara det och de va ju själva poängen*ler* sen blir de distanstävling i Juli vi kanske hinner med en dressyr tävling till nu i slutet av juni.


Här hemma har jag oxå ränsa förfullt.. har kört tre släpvagnar på tippen och de blir säker en eller två till oxå innan de är rensat från allt skit*suck* och de får jag ju göra själv för krille får inte bära mer än 5kg... de är inte mycket de inte.


Sista veckan på skolan nu oxå så snart är man tillbaka på gamla schemat igen men de blir inte så länge för snart har man semester oxå om de bara kunde bli lite varmare igen bara..*suck* värmen vart är du!!??

 Vi spela fotboll och bränboll igår så jag har sån träningsvärk. man är ju en sån optimist när de gäller sport. vinnar skallen tar över och man tar ut sig så mycket att man får lida f*n dagen efter..


nu ska jag äta lite lunch sen ska jag tillbaka till jobbet igen*super roligt tycker jag**ler stort*


kramen Nea

Av Linnea - 2 maj 2009 22:31

Ja idag har vi fortsatt kratta och röjt i dungen mot cykelvägen.. och jag är så himla trött nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen..

Knappt så man orka lyfta gaffeln till munnen vid middagen*ler*

Inte lika varmt i dag heller, har snålblåst lite med de har varit runt 18-21 plus hela dagen..


Det blev då ingen ridning idag för min kropp strejka men men de får jag ta igen imorgon..


Pappa benka ringde äntligen så jag kunde lägga in hans nr.. Har ju haft sönder min andra.. sånt som hände med Häger humöret tar fäste*flin*

Han har tagit ner sin gamla hundgår du och ska bygga ny ram till den sen ska vi sätta upp den här hemma. Känns bättre att Yoko kan få vara ute nu när de är sommar och man jobbar..


nu ska jag titta lite till på tv sen ska jag krypa i sängen..


solbrända kramar Nea

Av Linnea - 1 maj 2009 21:58

Gud vilken härlig dag de har varit idag.. vi har varit ute och fixat ute på gården.. Krattat massa löv och städa upp Yokos vinter toa som existerat band träderna.. Vi är inte riktigt klart än så vi får fortsätta idag.. Vi fick typ tvinga av Natalie sina Långjalingar och långärmad tröja.. de va ju 23 plus grader tror inte man kan frysa då*ler*


Sen åkte vi på centrum och åt mjukglass inte jag, ja åt piggelin*ler*

Efter de va vi till Emil och hälsa på och drack lite kaffe i solen..


Vi premär grilla idag och satt ute och åt mat, nu är de inte långt kvar till sommaren*whiii*


Fick ätligen rida i min nya dressyr sadel som jag kostat på mig, fick lov att låna mammas dressyr jord för mina har inte kommit än och de är tre veckor sen jag beställde den och allt annar till*suck* Alice gick super fint i alla fall, ja är super nöjd med henne.. Fick även duscha av henne för fösta gången i år.. de behövdes ska jag säga....


nu ska jag dricka en till cider och mysa med Älsklingen min..


Soliga Kramar Nea

Ovido - Quiz & Flashcards