Alla inlägg under januari 2009

Av Linnea - 21 januari 2009 09:21

Ja Natalie åkte på magsjuka i måndag kväll så igår va jag hemma med henne och hon kräktes inget under hela dagen. men så min smarta sambo tyckte de va bra att proppa i henne ägg till frukost idag.. Tror ni hennes lilla mage fick en chock eller.. jo så hon kräktes igen nu på morgonen... Jag blir så himla arg att han inte tänker så långt ibland.. de är självklart för mig att man inte ger en fast föda på morgon när man är magsjuk..


Ja idag är de personalmöte så idag får vi väl reda på om det blir varsel inne på blåvingen och jag hänger väl löst i sånna fall.. fast man kanske behöver den knuffen så man kan börja plugga i stället..


Men jag tycker verkligen om mina arbetskollegor så de dom jag inte vill lämna.. men men livet är som det är..


Pöss pöss

Av Linnea - 16 januari 2009 14:07

NU är det äntligen helg igen och jag är ledig*ler* ska bli så himla skönt.

på söndag ska mormor få komma hem på remmen igen för vi ska fira henne lite för hon fyller 70år i morgon..


Annars har veckan varit lugn jag har jobbat ganska mycket i tisadag va jag på norrskenet och jobba mellan 7-14:30 sen kl 15-20 på mitt eget jobb.. ja va väldigt trött sen*skrattar* men de är roligt att jobba med barnen.


Idag när jag vakna så va det svin kallt inne i huset vi hade 12 grader inne och ute va det -30. skit kul att gå till stallet*NOT* hästarna fick vara inne till kl 12 sen fick de gå ut...


nu ska jag mojsa ner mig i soffan och vänta tills min älskling kommer hem..


pöss pöss o trevlig helg allesammans


Mooa O hundisarna

Av Linnea - 9 januari 2009 14:48

Äntligen ledig i tre dagar... har jobbat va enda helgdag sen annandagjul.. så nu är jag tröttis på jobbet..


Va till en 70 årig kvinna i lillhärdal och fick mig en riktig massag genomgång och gud så ont de gjorde för hon massera verkligen på djupet av musklerna.. va låst i mina höfter så hon massera mina skinkor så jag är så öm nu*ler*


Chrille va där igår och jag satt och skratta åt honom. lite skade glädje hade man ju.. men jag fick så jag teg idag i alla fall. Natalie tyckte de va jätte roligt och sprang och fråga om de gjorde ont hela tiden sen skratta hon åt mig*leR* jag log inte så mycket just då*asg*


I morgon ska vi på slalom tävling med Natalie och jag tycker de känns lite jobbig för alla ska koll in en vem man är speciellt svegare som man inte känner... men de är väl bara att titta åt andra hållet..


Natalie och chrille har varit hemma hela veckan för Natalie har varit så himla förkyld och hostig.. och alla gammlingar på jobbet har oxå blivit förkylda så de står väl inte på förs man blir det själv heller..


Pöss och hej nu ska vi ut och gå i skogen en sväng me hundrana.

Ovido - Quiz & Flashcards