Alla inlägg under september 2008

Av Linnea - 30 september 2008 08:10

gud vilken helg de har varit trodde aldrig den skulle ta slut... Har jobbat hela helgen och har varit så trött och hängig. Håller nog på att bli förskyld trycker om bihålerna...

Man tror ju nästan man är en maskin som bara går och går.. I lördags hade jag timmar på jobbet. rast mellan 12-16. jag på den tiden höll jag på att måla hela tiden så sen när jag kom till jobbet va ja jätte trött. Söndag sluta jag 16 ja då hade vi styrelse möte hemma hos mig kl 16:30. som tur va hade christer hunnit hem under dagen så han laga middag så vi han äta innin mötet och jag han duscha med.. stress stress. sen mäla jag lite till innan kl blev 20.. man är ju knäpp i skallen.

Kronana som blir ovanför Natalies säng


Andra väggen m Jasmin

Dåda bilderna


Vilken lila färg va*asg*

  

Igår va jag ledig men ja hade sån huvudvärk men man va ju tvungen att kliva upp sju i alla fall och ta ut hästarna sen satt jag mig och gjorde 20 fakturor och betala alla mina och föreningens räkningar*suck* kl 12:00 va jag klart med allt.. men gud så skönt de va. sen va jag tvungen ut på sveg och fixa frimärken men ica har inte föreningsfrimärken så jag fick åka runt och leta hos alla butiker.. sen tog jag mig i kragen och va in till sperrings och hämta ut massa provbågar.. har slarvat bort mina glasögon plus att dom va så repig så jag såg knappt ändå*ler* hitta en massa fina skulle vilja köpa två men så bor man i sveg så man har inte den möjligheten. för de blir så dyrt.

Igår kväll va vi ute och gick i skogen med yoko och de är så mysiga stigar bakom vårat hus runt skogen.

Skogpromenad


Natalie och Christer 


Natalie Leker i skogen*ler* 

Mikims mamma ringde igår och prata lite jag ska ta hand om hennes hund när hon och Hans åker till brasilien. dom har bygg ett hus där och ska vara där i 4månader. Lilla Minja kommer fredag den 17/10 de ska bli så roligt att yoko ska få en kompis ett tag och inte bara en liten kanin*ler* man får inte busa med henne som man vill*ler*


sen slappa jag hela kvällen sen va jag så trött kl 22:00 så jag gick jag la mig.. Christer tycker att ja är skit tråkig*ler* men är man trött så är man..*ler*

Av Linnea - 25 september 2008 09:27

Av Linnea - 25 september 2008 09:22

Tog jätte fina bilder ner vid sjön hos mormor igår ni måste bara få se några av dem..

Av Linnea - 25 september 2008 09:18

va ner till mormor hus igår efter jag hade hämtat kött. Så himla tråkigt att så fint hus står tomt.

För er som inte vet så har min mormor altzaimer och bor nu mer på sjukhemmet.. Hon har tappat talet och kan inte säga än nån mening ibland och hon sitter i rullstol. jätte tråkigt en sån aktiv människa ska sluta så här..

här får ni se lite bilder..

Av Linnea - 24 september 2008 15:21

Idag har jag varit ledig.. va ute på stor sveg med mamma och handla lite*ler*

Hon hitta en jätte fin jeans kjol och en brun fin kofta till... Min mamma kommer bli så fin.

Blev lite smågnadd mellan mig och Christer igår. Ja jobba extra på kvällen och tänkte ringa och kolla om han kunde hänga upp tvätten och kanske svabba av golvena hemma för jag kände inte för att göra de på min enda lediga dag på hela veckna. Han tänder på alla cylindrar tror jag och skriker rakt ut*ler* - Hur ska jag hinna de då!!! Jag ska måla några lister och sen spika upp dem.. och jag då de tar väl inte hela kvällen...

Vi har inte så jätte stort nere vid kök,vardagsrum och vårat sov rum. Kanske tar 30-40 min att damsuga och skura.. Karlar, de är ett slag för sig själv. Vad gör inte en annan då? Jobbar,lagar mat,sköter om häst och hund,tvättar städar de går ju lixom runt gämnt... Men de sluta med att han städa i alla fall och han med listerna oxå innan jag kom hem kl 21:00. där ser man*ler*


De har varit så himla fint väder idag så man gå nästan och ler och njuter av varje sekund... tänkte jag skulle hinna rida men nu börjar tiden dra ihop sig.. för kl sex ska jag vara i vänsjö och hämta älgkött.. de blev lite länge på sveg med mamma.. när vi gick ut från nyan så sa vi men å är kl bara halv ett. se innan vi visste ordet så va kl tre..*ler* va brukar man säga. -tiden går fort när man har roligt. men jag måste ut efter jag ätit upp och mocka lite skit och göra klart där ute så vi se va kl är när jag kommer hem från vänsjö.


yoko sitter och sykar min mat tallrik och är snart uppe i tallriken för de luktar ju så himla gott säger hon*ler*


nu ska jag rusa vidare med min dag..

kramar Linnéa

Av Linnea - 23 september 2008 12:07

Jag har varit så himla trött i helgen.. varje steg har varit jobbigt att ta..

Christer min sambo springer runt och irrar som en vilsen hund och ska göra tusen saker samtidigt och lägger ifrån sig saker och får sen leta ihjäl sig innan han hittar dem igen.. men han är gullig och rolig att titta på för han blir så arg på sig själv*ler*

Men jag istället får samvetskval bara för att han gör så himla mycket och jag kunde inte äns rycka upp mig... Idag känns de bättre och jag är piggare. har fyra timmar framför mig som jag ska hinna va ut till hästen och mocka och longera. sen är de städning sen skulle jag behöva skissa upp Jasmin på Natalies vägg så jag kan kanske börja måla i morgon. De kommer nog bli jätte fint i slut änden..

Jag ville att hon skulle ha en mjuk sandfärg på väggarna där uppe på rummet och en Lila fondvägg. Men jag lät min sambo köpa färg och de blev

en katastrof enligt mig. De blev en ljus lils fondvägg och de andra väggarna ljus gul. gissa va jag blev lycklig när jag säg färgerna.... suck

Så nu ska jag måla Jasmin från aladin på fondvägen och sen göra en jätte fin krona ovanför hennes säng.. så de ser någelunda ut. de ska ju synas att de är ett barn rum och inte ett pansionärs rum... Mina älskade sambo har ingen känsla för de där med att inreda och måla.. de ska vara så försiktigt och tanigt.. allt ska väl gärna vara träfärgat och vitt... suck...


Känns som om att tiden inte finns till och så vill man försöka jobba lite extra eftersom jag bara jobbar 75% så den här veckan bli rolig. jag får träffa min sambo kl 21:00 på kvällarna sen är de hopp i säng.. Nästa vecka kommer Natalie igen. känns som om att vi aldrig hinner hitta på något tillsammans längre.. i helgen jobbar jag och Chrille ska bort på något roligt med jobbet så jag blir hemma själv den tid jag är hemma.. Hur har samhället hunnit bli så här?? Man hinner inte med sig själv även om man försöker tänka på att inte stressa så måste man stressa för att hinna med de man ska. finns ju saker som måste fixas varje dag.

Sen som om att inte de räcker så sitter jag som kassör i svegsryttarförening och sen sitter jag även i styrelsen. och där är de oxå en massa strul nu. Fick inte pengar som vi va lovade. Efter som vi va lovade de pengarna så har vi beställt limträstommar till ett ridhus... vi har pengar till de men vi måste ju lägga tak i år för att de inte ska bli förstört plus att allt arbete runt de och kranar som behöfs för att lufta allt...

Jag blir tokig...

Hur länge ska man orka?? Till årsskiftet ska jag säga ifrån mig kassör jobbet och sitta i styrelsen.. jag måste börja tänka på mig själv och familjen här hemme. hästar och hundar och allt vad man nu har*ler* de är dom som är mitt liv och inget annat.. skulle behöva köpa en ny bil oxå... Min rasar snart. kan någon komma och kidnappa mig en stund så jag kan få slappna av.


jag hoppas mina vänner förstår varför jag inte hinner ringa så ofta men jag lider för att jag inte hinner prata med dom heller och jag vill inte för allt i världen mista dom....


Livet är för hårt för kunna njuta av de.. jag ska börja sattsa mer på mig själv ett tag tror jag..


Ha en bra dag allesammans!!!


Linnéa

Av Linnea - 22 september 2008 15:21

Vilket skit de håller på med.. man blir inte klok på dem.. de ska dras in och de spenderar 7 miljoner över årets budjet. hur lyckas man de de?? Hur tänker ekonomerna när dom lägger upp de hela.. de kostar och vi måste kunna vårda våra äldre de sista dom har kvar av sitt liv.. Kan dom bli lite human eller???? Jag måste byta jobb för jag blir bara arg och vatrivs på mitt jobb när man inte hinner med något man kommer hem från jobbet och man kan inte känna att man gjort sitt bästa utan tankarna som kommer- idag han jag inte de och de.. sköterskan kammer och sitter med oss i flera tim och tar vårdtagarnas tid.. och inte gör hon någon nytta heller.. - de är deras nästa steg i demensen... I helve*e heller vissa behöver hjälp med medicin.. jag kan inte komma hem och vara döv och blåslagen varje dag...

Inte lyssnar chefen eller sköterskan.. Har varit på möte med fullmakten här i sveg och de vet inte ens va de pratar om och inga svar får man.. de pratar bara runt den faktan de har. kan de inte bara lyssna på oss som är på golvet och jobbar. för de är vi som vet hur verkligheten ligger till och de går inte mätas i siffror.. Kommunen borde hängas ut och skämas... De gör mig så arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen... 

Kommunen skärpning!!!


Av Linnea - 22 september 2008 15:11

Ja Linda och Carro barro nu har jag gjort en blogg och skriver mina första rader till er för att ni tjatar så på mig*ler* Nä då, de här blir nog bra efter som jag är så duktig på att ringa och höra av mig*ler*

De verkar spännade och får väl se hur jag komme att hinna med de..

Även om jag inte ringer och hör av mig så tänker jag alltid på er och skänker er en tanke eller två per dag. För ja älskar ju er brudar!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards