Alla inlägg under oktober 2008

Av Linnea - 31 oktober 2008 11:58

Ingen rolig fredag eftersom jag jobbar och ska jobba hela helgen... Idag skickar sara iväg beställningarna från mitt ljustparty*hihi* längtar tills ja får alla mina ljus...

Faster skulle ju komma och betala sina ljus i morse innan sara skulle komma. men min lilla faster glömde*ler*

Kom hem på rasten och Christer säger att sara nyss varit här men inte Maria*skrattar*


Har haft migrän hela morgonen och spytt och haft mig men jag har kämpat på endå på jobbet... ringde läkaren och kolla hur de blev med mina rygg om de såg nå.. men de gjorde de tydligen inte men jag har fått en ny tid på tisdag. för jag kan inte träna utan att få migrän och de är lite jobbigt tycker jag faktiskt..


nu ska jag vila ett tag för jag börjar jobba sen igen kl 16:00.


pöss pöss Nea Pea

Av Linnea - 30 oktober 2008 15:08

Nu har jag varit på sveg.. tagit ut pengar,handlat,hämnta beställning på partylite på jobbet. varit på kommun och prata med Roland Eriksson och Lennart Olsson vilka kap... eller inte. fick allt påskrivet i alla fall för pengar har vi så vi kan söka mer.. Va på däckab men eva hade glömt att skicka med pappren med uffe och nu sitter jag hemma och väntar på mamma sen ska jag hem till en arbetskolega och hämta ut lite pengar;)

sen är de bara Maria kvar att betala de sista dum kommer väl ihåg de Lilla Faster:)


Känner mig lite lättare nu har lagt in en intresseansökan på Agria djurförsäkringar så jag hoppas att jag kanske kan få jobb där... man kunde tydligen jobba hemifrån eller även med annat... sökt både ok.

så nu håller vi tummarna allesammans..


Vill att de ska bli närmare jul nu så man får baka lussekatter och sätta upp gardiner och ljustakar och allt annat fint för sen efter jul blir de bara ljusare igen*hihi*


pöss pöss

Av Linnea - 30 oktober 2008 10:16

hej allesammans!!


Jag känner mig helt slut som människa vill bara känna att man duger och

att man blir uppskattad för de man gör för alla.. men de kanske kommer  en dag när man minst anar.. christer har hittat nå jobb som jag ska sätta mig och skriva en CV till de. dom sökten en fritidsledare på norra man kan ju alltid prova.. Min bil paja igår så skulle ja in på möte så jag fick cykla men de i sig är väl ingen fara bara att jag hade inte så mycke tid på mig. och sen då efter mötet som vara i 2 tim då hade de kommit minst 6cm snö.. jätte kul att cykla hem i de... tungt som bara den va de*ler*


idag har jag varit på gymet nu på morgonen och de va väldigt skönt men jag har varit förkyld så de va lite tungt för kroppen..  ser inte ifram imot att få jobba helgen... så himla segt..


vi satt och prata igen igår kväll.. känner mig nog mest mat av de. känner mig avtrubbad och tappat alla känslaor just för tillfället.. ni måste va less mina diskutioner med min sambo jag hoppas vi löser de snart annars kommer jag nog inte orka med någet mer..


Natalie har vaknat kl 7 varje morgon den här veckan fast hon har lov.. för mig gör de inget för jag är uppe ändå men hon blir ju så himla trött på kvällarna ögonen åker som pingpong bollar i huvudet på henne*skrattar* hon är för söt..


har tagit lite kort på Minja och Yoko som ni ska få se...


Minja o Yoko myser*ler*




Bästa kompisar*ler*


snön kom tidigt

Av Linnea - 28 oktober 2008 10:48

Idag snöa de här hemma i sveg... inte  mycket men de snöar lite hela tiden..

Lessen att jag inte skrivit på ett tag men de har varit så mycket nu så jag har inte riktigt orkat sitta vid datorn.. nu ligger jag och är förkyld och magen har pajjat helt på mig... de är aldrig bra och ja blir så less på de..


Jag och christer diskutera igår igen.. han verkar inte vilja komma någon stans han bara skyddar sig hela tiden.. jag ska sluta med p-piller för att jag mår inge bra av dem.. när jag berätta de så blev han panikslagen innan jag äns han berätta varför jag ska sluta.. så han börja undra själv om de fanns för killar och jag bad honom kolla med barnmorskan själv och se. nu har de gått över en vecka och han har fortfarande inte kollat.. för han har aldrig tid och inte har han tid att fundera på om han vill ha barn heller. känns som att de här inte kommer att funka om han ska fortsätta så här..

Jag längtar så själv efter barn så de gör ont i mig men han förstår inte de.. han ser alla problem hela tiden... och han gillar inte små bråk och diskutioner så när de har lugnat sig så kan han fundera säger han.. men lever han med mig så kommer de bli diskutioner och med tiden växer man samman och förstår varandra bättre men jag vet inte vilken fantasi värd han bor i när allt ska vara lugnt och still. inget för hända för då faller hans värd samman...


jag vet inte orkar inte me något mer. kanske ska leta upp någon annan som vill leva och skaffa familj och inte är rädd för allt... de är så typiskt bara att jag älskar honom så himla mycket och jag vill ju leva med honom tänk om han oxå kunde känns så...


Annars så har de väl varit lugnt i övrigt carro barro och magnus va hit och hälsa på i fredags och de va jätte kul att få träffa magnus och han verkar jätte trevlig och rolig. hoppas vi får träffa honom mera framöver..;)


Nu är äntligen Natalies rum klart vi va till sundsvall i lördag på ikea och shoppa åt Natalies rum och nu är de så fint. har inte tagit nå kort än men ska göra de och lägga ut..


känns som jag bara vill försvinna ett tag och vara ifred och fundera...

men de löser sig alltid bara man vill de och jag hoppas att mina sambo vill samma sak..


pöss på er mina älsklingar!!


Nea

Av Linnea - 15 oktober 2008 19:28

Igår låg ja i migrän hela dagen så himla drygt. Sån smärta och illamående och känslig för ljud,ljus och lukter.. så idag har de känts som om jag varit bakis ikroppen hela dan... men nu har allt släpp i alla fall. Natalie va så gullig när hon kom hem igår när jag låg i soffan. Kom och ´pussa mig i pannan och sa att hon skulle ta hand om mig. Hon är för go*ler*

Min goding står här i köket och lagar nudlar till kvällsfikat åt Natalie.. tycker de ska vara lite mastit som kvällsfika men hon är mätt när och lägger sig i alla fall :)


Nu har Natalie sovit i sin säng i två hela nätter. Jag är så stålt över henne.. Fast de va på grund av mig för i måndags morse när ja vakna låg hon i våran säng och då blev jag lite sur och sa väldigt smidig som jag är.

- ligger du inte i din säng själv snart så låser jag min och pappas dörr så du inte kan komma in... lite hemsk ja är men hon tog in de i alla fall och de har gått jätte bra att sova i sin egen säng.


På fredag kommer Minja till sveg och de ska bli så roligt.. Ni som inte vet så är de min förra svärmors hund.. dom åker till Brasilien och slappar i  fyra månader*lyllos* Micke fick sin Loke lördagen den 4/10 och jag är verligen glad för de.. han kommer att bli en sån bra pappa... nog för att vi hade våra problem men han tog alltid hand om en när de verkligen gällde. och de kommer han verkligen göra med Loke med...


Längtar tills de blir första advent så man får sätta och röda gardiner och göra mysigt in för Julen... men jag tycker även den här tiden är mysig..


Måste berätta en sak... Va så himla slut i söndag.. när ja slutat fyra så gick jag till stallet och gjorde i ordning. Christer hade varit och jaga hela helgen så han skulle snart komme hem... innan jag gick från stallet så vara jag redan irreterad på honom jag vet inte varför.. jag va väl igentligen trött och slut i kroppen.. Men i alla fall. när jag kom hem så stog han och damsög hallen. för de va så grusigt och jag själv hade inte hunnit... när jag öppnar dörren står han där och ler och har knapp själv kommit innan för dörren. jag gick i taket och skällde ut honom efter noter. snacka om att man är knäpp ibland. de va väl jätte bra att han gjorde de. men just för stunden gjorde de mig så arg för jag tyckte att de borde jag själv ha gjort.. Ja ja biggan Linnea va framme igen*asg* stackars chrille men han förlåter mig i alla stunder nästan.. jag måste ju be om ursäkt först*ler*


Ringde till hälsocentralen här i sveg idag för att få boka tid för ryggen.. men sköterska tyckte inte de va skyldig mig de... jag trodde jag skulle gå itaket. så kan de väl för f*n inte säga.. och de sa jag åt henne. de är deras skyldighet att jag får komma in och kolla och de har de inget att säga till om.. och de där betalar man lön åt... skaffa dig en karl eller nytt jobb kvinna lilla.. ha!


nu ska jag gå och natta hästarna sen ska jag lägga mig i ryggläge i soffan*ler*


pöss pöss Nea

Av Linnea - 12 oktober 2008 20:32

Sluta Carro barro jag sitter inte hemma hela dagarna så jag kan skriva gämt heller....


Ja har jobbat som en gris denna vecka sex dagar utav sju möjliga.. är helt sluta och har sovit skit dåligt i helgen så jag har varit jätte trött på jobbet.


I fredags träffa jag våran Linda och hennes mamma gud va länge sen de är man sågs.. helt sjukt men ja tyckte vi va ganska lik fortfarande lite visar och klokare bara*ler* Man har så himla mycket att prata om men jag kände mig lite blockad för Linda valde ju själklart bordet bredvid min chef på Nyan och några andra kollegor som jag verkligen inte tål för fem öre.... men de gick ju tillslut*ler*


I lördag träffa jag nästa pärla Ello och hon va oxå sig lik tycker jag.. vi skratta och hade jätte roligt den lilla tid vi fick ihop sen skulle hon med bussen till hede...


Idag slänger jag mitt trött och hängiga liv bakom mig . har varit upp till en dam som säljer Herbelife.. Proteiner m,m som kroppen behöver. För under de här året som jag hållt på med häst hund och allt va de är så har jag inte byggt en muskel.. så nu J*vlar ska jag bli pigg och stark*ler* sen va de lite andra saker för magen och tarmar som jag köpte för att få hjälpa att ta upp och läka ut kroppen.. jag tror stort på detta och de har jag aldrig gjort med nå sånt här.. Så vi får se om jag skriver och deppar om någon veckan*leR* Nä min mamma och pappa äter de och dom har märkt en sån skillnad...


Jag vill ju bli pigg och stark igen och få tillbaka mitt liv och kunna göra de saker jag tycker är roligt utan att känna att jag drar mig fram upp för ett stup eller nå..


Linda skit kul att träffa dig igen men vi ses ju snart igen när du fyller år.. så Himla skönt att slippa söka sem. så kan kan åka med gott samvete för plånboken*ler*

skriver halvflummit nu men ja är trött lincerna är torr och jag ser knapp nå.. som vanligt alltså*hihi*


pöss och kram Nea 

Av Linnea - 6 oktober 2008 12:19

Idag har jag varit hos Kattis och fått massage.. och kollar upp ryggen.. Har en kota mellan skuldrerna som är intryckt och de är nog sen jag ramla av  hästen i våras.. men ja har börjat fått ont nu.. hon reagera starkt på mina spånda muskler i rygg, axlar och nacke.. hade som lute ont*ler*

Så fick ja veta att vanlig rönken kan inte se om en kota är intryck eller om man har fel på disken.. Och de va de ända dom gjorde på mig när jag ramla av hästen rönkga nacken.. Och jag kan ju få värre problem om ett tag eller år de vet man inte.. känns som om att man behövde få kolla igenom allt ordentligt..


Idag börjar jag jobba kl 15:30 har ingen lust igentligen men man har väl inget val... vill byta jobb.. vill göra något helt annat. jobba med djur eller något annat aktivt jobb så man kan få vara ute och göra roliga saker och de får gärna hände nya saker varje dag... svårt att veta vad man vill men så känner jag just nu i alla fall*ler*


Ha en bra dag allesammans!!


Kram Nea

Av Linnea - 5 oktober 2008 12:07


Idag har jag och Christer flyttat in Natalies möbler in i rummet. Hängt upp gardiner och fixat.. nu väntar jag bara på att hennes sänghimel ska komma och andra småsaker jag beställt :)




Ovido - Quiz & Flashcards